لیندا فیورنتینو
موضوع : دانشنامه | د

لیندا فیورنتینو

لیندا فیورنتینو (متولد ۹ مارس ۱۹۶۰) بازیگر آمریکایی است. او برای بازی در نقش جودی فرانکس در فیلم «مردان سیاه‌پوش» (۱۹۹۷)، کریستن در فیلم «فریاد» (۱۹۹۱) و الیزابت در فیلم «لیبرتی هنوز ایستاده است» (۱۹۸۷) شناخته شده است.

فیورنتینو در فیلادلفیا، پنسیلوانیا به دنیا آمد و در جنوب فیلادلفیا بزرگ شد. او در دبیرستان مونتور و کالج هنرهای زیبا در فیلادلفیا تحصیل کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی به نیویورک سیتی نقل مکان کرد و کار خود را در تلویزیون آغاز کرد.

فیورنتینو در دهه ۱۹۸۰ در چند سریال تلویزیونی بازی کرد، از جمله «قانون و نظم»، «راهزنان و دلالان» و «خیابان‌های سانفرانسیسکو». او در سال ۱۹۹۱ در فیلم «فریاد» به شهرت رسید و در سال‌های بعد در فیلم‌های «مردان سیاه‌پوش»، «لیبرتی هنوز ایستاده است»، «منطق کویینز»، «شما اهل کدام سیاره هستید؟»، «فراتر از قانون» و «مرگ بر دیکتاتور» بازی کرد.

فیورنتینو همچنین در چند سریال تلویزیونی بازی کرده است، از جمله «امپراتوری بوردواک»، «دختران زرد»، «منطق کویینز» و «قانون و نظم: واحد قربانیان ویژه».

فیورنتینو یک بازیگر با استعداد و متنوع است که در طیف گسترده‌ای از نقش‌ها بازی کرده است. او یک بازیگر مورد احترام است و به خاطر کارهای خود جوایز متعددی را دریافت کرده است.

نظر شما