دانشگاه منچستر
موضوع : دانشنامه | د

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر (به انگلیسی: University of Manchester) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در منچستر، انگلستان است. این دانشگاه در سال ۱۸۲۴ تأسیس شد و در حال حاضر بیش از ۴۴٬۰۰۰ دانشجو دارد. دانشگاه منچستر یکی از دانشگاه های برتر بریتانیا و جهان است و در رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال ۲۰۲۳ در رتبه ۵۱ جهان و رتبه ۸ بریتانیا قرار دارد.
 

دانشگاه منچستر دارای شش دانشکده است که در آنها طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی از جمله علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی و مهندسی ارائه می شود. دانشگاه منچستر همچنین دارای یک کتابخانه بزرگ و یک مرکز تحقیقاتی فعال است.

دانشگاه منچستر یک دانشگاه بین المللی است و بیش از ۱۷٬۰۰۰ دانشجوی بین المللی از بیش از ۱۲۰ کشور جهان در آن تحصیل می کنند. دانشگاه منچستر همچنین دارای روابط گسترده ای با دانشگاه های دیگر در سراسر جهان است.

دانشگاه منچستر یک دانشگاه با کیفیت بالا است که به ارائه آموزش عالی و تحقیقات پیشرو در زمینه های مختلف شهرت دارد. دانشگاه منچستر همچنین یک دانشگاه بین المللی است که فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند.

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد دانشگاه منچستر آمده است:

  • دانشگاه منچستر یکی از موسسان گروه راسل، گروهی از ۲۰ دانشگاه تحقیقاتی برتر در بریتانیا است.
  • دانشگاه منچستر خانه برخی از دانشمندان و محققان برجسته جهان از جمله جیمز چادویک، کاشف نوترون و آلفرد هارولد بوث، کاشف رآکتورهای هسته ای است.
  • دانشگاه منچستر میزبان سه موزه است: موزه علوم، موزه منچستر و موزه تاریخ طبیعی منچستر.
  • دانشگاه منچستر یک مرکز ورزشی بزرگ است و دارای چندین تیم ورزشی است که در لیگ های مختلف بریتانیا بازی می کنند.
  • دانشگاه منچستر یک دانشگاه زیبا است که در مرکز شهر منچستر واقع شده است.

اگر به دنبال یک دانشگاه با کیفیت بالا و بین المللی هستید، دانشگاه منچستر یک گزینه عالی است.

نظر شما