نمای بسیار زیبا از کاخ چهل ستون ، اصفهان
موضوع : ایران‌شناسی | اصفهان

نمای بسیار زیبا از کاخ چهل ستون ، اصفهان

کاخ چهل ستون یکی از بناهای تاریخی اصفهان است که در دوره شاه عباس اول ساخته شد. این کاخ در میان باغی بزرگ و زیبا واقع شده است و یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان محسوب می‌شود.

کاخ چهل ستون در سال ۱۶۴۷ میلادی به دستور شاه عباس اول و به دست شیخ بهایی ساخته شد. این کاخ در ابتدا محل برگزاری جشن‌ها و مراسمات رسمی بود و امروزه به عنوان موزه‌ای از آثار هنری و تاریخی ایران استفاده می‌شود.

کاخ چهل ستون از دو طبقه تشکیل شده است. طبقه اول این کاخ به عنوان محل پذیرایی از مهمانان و برگزاری جشن‌ها و مراسمات رسمی استفاده می‌شد. طبقه دوم این کاخ به عنوان محل سکونت شاه و خانواده‌اش استفاده می‌شد.

کاخ چهل ستون دارای تزئینات بسیار زیبایی است که از جمله آن‌ها می‌توان به نقاشی‌های دیواری، آینه‌کاری و کاشی‌کاری اشاره کرد. سقف کاخ چهل ستون با شیشه‌های رنگی تزئین شده است که در هنگام غروب آفتاب، جلوه‌ای بسیار زیبا به کاخ می‌بخشد.

کاخ چهل ستون در سال ۱۹۷۹ میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

ویژگی‌های کاخ چهل ستون عبارتند از:

  • مربوط به دوره صفوی
  • ساخته شده به دستور شاه عباس اول
  • محل برگزاری جشن‌ها و مراسمات رسمی
  • دارای تزئینات بسیار زیبا
  • در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است

کاخ چهل ستون در مرکز شهر اصفهان و در خیابان چهارباغ عباسی واقع شده است. برای دسترسی به این کاخ می‌توان از مترو استفاده کرد. ایستگاه مترو «چهارباغ» در نزدیکی این کاخ واقع شده است. همچنین می‌توان با وسایل نقلیه عمومی دیگر مانند اتوبوس و تاکسی به این کاخ دسترسی داشت.

بازدید از کاخ چهل ستون در تمام طول سال امکان‌پذیر است.

نظر شما