7 ویتامین و مواد معدنی که باعث طول عمر می‌شوند
موضوع : جامعه | سلامت و زیبایی

7 ویتامین و مواد معدنی که باعث طول عمر می‌شوند

ویتامین‌ها و مواد معدنی سنگ بنای سلامت انسان هستند و عملکرد مطلوب بدن را تضمین می‌کنند.

بر اساس تحقیقات و پژوهشهای علمی، 7 ویتامین و موادمعدنی ضروری وجود دارد که برای سلامتی ضروری تلقی شده و می‌توانند طول عمر را افزایش دهند:

1. ویتامین D
ویتامین «D»، به جذب کلسیم برای استخوان‌های قوی کمک می‌کند، و کمبود آن می‌تواند به ضعیف شدن استخوان‌ها و خطر شکستگی و پوکی استخوان، منجر شود.

ویتامین D، برای سیستم استخوانی و ایمنی بدن ضروری است، و این مسأله به جلوگیری از شکستگی و پوکی استخوان کمک می‌کند و سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با عوامل بیماری‌زا فعال می‌کند.

حفظ ویتامین «D» کافی در جسم انسان، برای یک سیستم ایمنی قوی مهم است.

حفظ سطح مطلوب این ویتامین می‌تواند طول عمر را افزایش دهد و خطر بیماری‌های مزمن از جمله سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد، و همچنین از زوال شناختی محافظت می‌کند.

2. ویتامین C
ویتامین «C»، علاوه بر اینکه از سلول‌های بدن در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می‌کند، به خواص آنتی اکسیدانی خود شناخته شده است.

این ویتامین، به کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد.

ویتامین C، کلاژن را تقویت می‌کند، که برای خاصیت ارتجاعی و ترمیم پوست ضروری است و محافظی در برابر اثرات مضر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، ایجاد می‌کند.

این ویتامین، همچنین یک آنتی‌اکسیدان است که با آسیب سلولی مبارزه کرده و همچنین از سلامت پوست حمایت می‌کند و علائم پیری را کاهش می‌دهد.

3. ویتامین E
ویتامین «E»، به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرد، و از سلامت قلب محافظت می‌کند و خطرات احتمالی برای قلب و عروق خونی را کاهش می‌دهد.

این ویتامین، به هیدراتاسیون، بهبود زخم و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می‌کند، و با کاهش خطر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید به محافظت و محافظت از چشم، کمک می‌کند.

مزایای سلامتی چندوجهی ویتامین E، شامل این است که راه را برای زندگی طولانی‌تر و پر جنب و جوش‌تر هموار می‌کند.

4. ویتامین K
ویتامین «K»، نقش حیاتی در فرآیند لخته شدن خون دارد و در برابر خونریزی بیش از حد در هنگام جراحات یا جراحی محافظت می‌کند.

این ویتامین، برای سلامت استخوان ضروری است، و «معدنی‌سازی استخوان‌ها» کمک می‌کند و خطر شکستگی استخوان را کاهش می‌دهد.

تحقیقات نشان می‌دهد که توانایی ویتامین K به افزایش طول عمر کمک می‌کند، و سطوح کافی آن می‌تواند خطرات مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی و سلامت استخوان‌ها را کاهش دهد و تأثیر بسزایی بر پیری سالم دارد.

5. ویتامین B12
ویتامین «B12»، نقش اساسی در سنتز «DNA» و سلامت اعصاب دارد و بر عملکرد شناختی و پیشگیری از اختلالات عصبی، تأثیر می‌گذارد.

این ویتامین، همچنین برای تشکیل گلبول‌های قرمز ضروری است، و کمبود آن اغلب با نوعی کم خونی مرتبط است که در آن توانایی خون فرد برای حمل اکسیژن کاهش می‌یابد و منجر به خستگی و ضعف می‌شود.

به دلیل تأثیرعمیق ویتامین B12، بر سلامت اعصاب و نقش آن در مبارزه با کم خونی برای طول عمر مفید، حفظ سطوح کافی از این ویتامین مهم است.

6. منیزیم
«منیزیم»، یک عنصر ضروری در فرآیندهای فیزیولوژیکی مختلف است و برای عملکرد عصبی ضروری است که به انتقال سیگنال‌های الکتریکی در بدن کمک می‌کند.

این ویتامین به شل شدن عضلات و جلوگیری از گرفتگی آن‌ها کمک می‌کند و نقش اساسی در تولید انرژی در بدن دارد.

منیزیم، همچنین با تثبیت ریتم قلب و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا به سلامت قلب کمک می‌کند، و برای سیستم اسکلتی، از تراکم استخوان حمایت می‌کند، بنابراین وجود این ویتامین در جسم انسان خطر شکستگی را کاهش می‌دهد و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.

7. روی
روی، برای سیستم ایمنی و سنتز «DNA» ضروری است و به مبارزه با پاتوژن‌ها و حفظ عملکرد مناسب سلول‌ها کمک می‌کند.

روی، همچنین به دلیل توانایی خود در تسریع بهبود زخم، کمک به سلامت پوست و تضمین بهبود به موقع از جراحات و زخم‌ها شناخته می‌شود.

تحقیقات نشان داده است که روی، برای یک زندگی طولانی ضروری است، چراکه به پاسخ‌های ایمنی فوری کمک می‌کند و می‌تواند از بیماری‌ها و شرایط مزمن مرتبط با پیری جلوگیری کند.

نظر شما