چرا کودکان در خانه و مدرسه متفاوت هستند؟
موضوع : جامعه | سبک زندگی

چرا کودکان در خانه و مدرسه متفاوت هستند؟

وقتی فرزندتان در مدرسه فرشته است اما در خانه به ندرت اینگونه است، سخت است که آن را مساله ای شخصی نگیرید. با این حال، این اغلب یک مسئله والدین نیست. بیایید ببینیم واقعاً چه خبر است.

آیا کودک شما در بین معلمان مدرسه شهرت طلایی دارد اما مرتباً در خانه بد رفتار می کند؟ این می تواند برای والدین یک موقعیت بسیار ناامید کننده باشد و طبیعی است که احساس کنید چیزی را از دست داده اید. بعید نیست که فرزند شما آگاهانه این کار را انجام ندهد - ممکن است دلیل عمیق تری پشت آن باشد.

هنگامی که فرزند شما می تواند با بهترین رفتار خود از روز مدرسه عبور کند، فقط به محض اینکه به خانه می رسد عصبانی می شود ،  والدین خود را زیر سوال می برد. با گزارش‌هایی که معلمان از یک کودک دلپذیر و آرام ترسیم می‌کنند، می‌تواند گیج‌کننده باشد وقتی این به هیچ وجه با اتفاقی که هنگام ورود کودک شما به خانه می‌افتد همخوانی ندارد. مطمئن باشید که این خیلی غیر معمول نیست و لزوماً مشکلی با سبک فرزندپروری شما نیست.

یک علامت استرس

ممکن است برای برخی از والدین سخت باشد که باور کنند فرزندشان به طور خاص از این واقعیت آگاه نیست که بین رفتار خوب و بد تغییر می کند. حقیقت این است که آنها تقریباً قطعاً این کار را عمدی انجام نمی دهند. علت اصلی آن بیشتر به دلیل استرس و استرس زیاد در مدرسه است. آن‌ها نمی‌خواهند جلوی معلمان یا همسالان خود نقش‌آفرینی کنند و بنابراین همه آن‌ها را تا زمانی که به‌محض رسیدن به خانه بیرون می‌ریزند، جمع می‌کنند. به عنوان بزرگسال، همه ما آنجا بوده ایم. ما یک روز استرس زا را در محل کار تحمل خواهیم کرد، و چهره ای شجاعانه نشان می دهیم، تنها زمانی که در حریم خصوصی خانه خودمان هستیم شروع به گریه می کنیم.

بزرگسالان تکنیک ها و راه های مختلفی برای کمک به کاهش استرس پس از یک روز بد در محل کار دارند. علاوه بر این، ما از آنچه احساس می کنیم و چرا چنین احساسی داریم آگاهی و درک داریم. از سوی دیگر، کودکان همچنان هر روز در حال رشد هستند و درک کمتری از احساسات خود دارند. آنها ممکن است علت شکل ضعیف خود را متوجه نشوند یا مکانیسم های مقابله ای نداشته باشند.

گذراندن آن از طریق یک روز مدرسه

این واقعیت که فرزند شما می تواند احساسات خود را در مدرسه کنترل کند، گواهی بر قدرت درونی اوست. همچنین ممکن است بترسند که با معلمان خود به مشکل برسند یا خود را در مقابل دوستان خود شرمنده کنند. نگه داشتن مداوم همه چیز منجر به ایجاد استرس و احساسات زیادی می شود. بدون هیچ کمکی، حتی ممکن است زمانی فرا برسد که دیگر نتوانند خود را در مدرسه کنترل کنند و دچار مشکل شوند.

خانه شیرین خانه

اگرچه ممکن است اینطور به نظر نرسد، اما این واقعیت که فرزند شما تمام احساسات خود را در خانه بیرون می گذارد، نشانه خوبی است. این بدان معناست که آن‌ها به اندازه‌ای احساس امنیت می‌کنند که آسیب‌پذیر باشند و تمام استرس و اضطراب خود را رها کنند. شما محیط خانه ای را پرورش داده اید که به فرزندتان اجازه می دهد فقط خودش باشد. تفاوت فاحش بین رفتار آنها در مدرسه و خانه نتیجه این است که آنها در خانه نسبت به مدرسه احساس راحتی می کنند.

مقابله با علت اصلی

اولویت اصلی در اینجا شناسایی علت اصلی است. اگر کوچولوی شما این نوع تنوع در رفتار از خود نشان می دهد، معمولاً در حال مبارزه با نوعی استرس، نگرانی یا ترس است. همانطور که گفته شد، این اغلب به دلیل تجربه مدرسه آنها است. همه بچه‌های کوچک با سرعت‌های متفاوتی یاد می‌گیرند و رشد می‌کنند و برای برخی، حجم کاری و انتظاراتی که از دانش‌آموز جوان بودن به وجود می‌آید می‌تواند به سادگی بیش از حد باشد. برای دیگران، می تواند عنصر اجتماعی باشد. فشار برای دوست یابی و ترس از کنار گذاشته شدن می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. بچه‌ها احساس می‌کنند که نمی‌توانند این احساسات را در مدرسه بیان کنند، بنابراین وقتی در خانه هستند همه چیز مشخص می‌شود.

از کجا شروع کنیم

با آرام صحبت کردن با فرزندتان در مورد احساس او شروع کنید. به آرامی آنها را تشویق کنید که در مورد اینکه چگونه همکلاسی ها و معلمان خود را پیدا می کنند و اینکه آیا با حجم کار دست و پنجه نرم می کنند یا خیر صحبت کنند. کودکان کوچکتر ممکن است برایشان دشوارتر باشد که کلمات را بیان کنند، بنابراین از آنها بخواهید احساس خود را ترسیم کنند و سپس نقاشی را برای شما توصیف کنند.

به معلم اطلاع دهید

همچنین، به معلمان کودک خود نزدیک شوید و موضوع را مستقیماً با آنها در میان بگذارید. ممکن است تعجب آور باشد (کودک شما احتمالاً از نظر او کاملاً خوب رفتار می کند!) اما پشتکار داشته باشید و وضعیت را توضیح دهید. شاید با این شرایط، معلم بتواند استرسی را که کودک شما احساس می‌کند تشخیص دهد و این را هنگام تعامل با او در طول روز مدرسه در نظر داشته باشد.

چه باید کرد

هنگامی که علت اصلی برای شما واضح تر شد، اقداماتی را برای رفع آن انجام دهید. اگر فرزندتان غرق در کار است، برای مشاوره با معلمش مشورت کنید. ممکن است کودک شما موضوع خاصی را بسیار سخت بیابد و به کمک بیشتری در آن زمینه نیاز داشته باشد. اگر فرزندتان از نظر اجتماعی با مشکل مواجه است، با او کار کنید تا اعتماد به نفس و عزت نفس او را تقویت کنید، تا در یک محیط گروهی احساس بهتری داشته باشد. با مادرانی که فرزندانشان در همان کلاس هستند تماس بگیرید و قرارهای بازی ترتیب دهید تا فرزندتان به دور از فشارهای کلاس دوستی پیدا کند.

اگر نوسانات خلقی و فروپاشی کودک شما به بخشی از برنامه روزانه شما تبدیل شده است، نگران نباشید. آنها تمام تلاش خود را می کنند تا کار سخت و پویایی اجتماعی پیچیده مدرسه را مدیریت کنند، در حالی که هنوز در حال رشد هستند و در مورد خود یاد می گیرند. در حالی که همه آن صفحات را می چرخانیم، کاملاً قابل درک است که هر از گاهی یک یا دو صفحه سقوط می کنند. با خطوط ارتباطی باز بین شما و فرزند کوچکتان، چیزی نیست که نتوانید بر آن غلبه کنید!

نظر شما