دکتر شیماسادات هاشمی مدنی
موضوع : دانشنامه | ه

دکتر شیماسادات هاشمی مدنی

آشنایی مختصر با خانم دکتر شیما سادات هاشمی گروه تخصصی طب اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی قم

دکتر شیما سادات هاشمی مدنی، پزشک متخصص اورژانس، در سال 1369 در قم به دنیا آمد. پدر و مادرش پژوهشگر هستند و همسرش، دکتر محمد حیدری، پزشک جهادی است. او تحصیلات خود را در تمامی مقاطع با نمرات عالی به پایان رساند. پس از اتمام دوره دکترای عمومی و گذراندن دو سال طرح، در گروه تخصصی طب اورژانس دانشگاه علوم پزشکی قم، به عنوان اولین پزشک زن در این رشته، تخصص خود را کسب کرد.
او اجرای طرح کد 724 کشوری را بر عهده داشت که باعث کاهش زمان رسیدگی به بیماران سکته مغزی در مجتمع آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی و امیرالمومنین قم شد. این طرح طبق کارشناسی مسئولان، باعث کاهش میلیاردها تومان هزینه مالی بیمارستانی و بیماران و کاهش معلولیت و مرگ و میر شده است.
از دیگر فعالیت های دکتر هاشمی مدنی می توان به همکاری با گروه های جهادی پزشکی، تالیف چندین کتاب ارزشمند، شرکت در ده ها کنگره بین المللی داخلی و دانشجویی، انتشار ده ها مقاله در مجامع و مجلات معتبر بین المللی، فعالیت مستمر مطبوعاتی، همکاری و عضویت در سمن ها و انجمن های علمی تخصصی و خیریه اشاره کرد.
او در طی دو سال اخیر به دلیل فعالیت های علمی، تخصصی، مردمی، جهادی و غیره در راستای دفاع از نظام سلامت و جامعه، به عنوان فرشته سلامت تجلیل شد. او از پژوهشگران برتر دانشگاه علوم پزشکی قم و از پزشکان نمونه در چند سال متوالی است. او از متخصصین نخبه محسوب می شود، هرچند به دلیل فعالیت های بیشمار تحقیقاتی، عملیاتی و پزشکی در طول حدود دو سال دوران کرونا و چاپ چندین مقاله ارزشمند در معتبرترین پایگاه های بین المللی، فرصتی برای ثبت نام در بنیاد نخبگان پیدا نکرد.

نظر شما