بهلا، شهری باستانی و واحه‌ای در دل صحرای عمان
موضوع : جهان‌گردی | آسیا

بهلا، شهری باستانی و واحه‌ای در دل صحرای عمان

بهلا، شهری باستانی و واحه‌ای در دل صحرای عمان است که به دلیل جریان داشتن باورهای جادویی و روایت‌هایی مبتنی بر رمز و رازهای ماورایی در آن شهرت دارد.
بهلا شهری باستانی است که قدمت آن به بیش از 3000 سال پیش می رسد. این شهر در طول تاریخ، شاهد حضور اقوام و فرهنگ های مختلف بوده است. این امر باعث شده است که بهلا با فرهنگ غنی و پرباری شناخته شود.
یکی از بارزترین ویژگی های بهلا، باورهای جادویی و روایت‌های مبتنی بر رمز و رازهای ماورایی است که در آن جریان دارد. این باورها و روایت ها، در طول تاریخ در میان مردم بهلا سینه به سینه منتقل شده اند و همچنان در بین مردم این شهر رواج دارند.
برخی از این باورها و روایت ها عبارتند از:

باور به وجود جن و ارواح در کوه ها و بیابان های اطراف بهلا
باور به وجود جادوگران و رمالان در شهر بهلا
باور به وجود چشمه های آب مقدس در اطراف شهر بهلا که می توانند شفا دهند

این باورها و روایت ها، باعث شده است که بهلا به شهری مرموز و پر از رمز و راز تبدیل شود. بسیاری از گردشگران، به امید کشف این رمز و رازها، به بهلا سفر می کنند.
یکی از معروف ترین مکان های مرتبط با رمز و رازهای بهلا، معبد خورشید است. این معبد که در قرن 12 میلادی ساخته شده است، یکی از مهمترین آثار تاریخی بهلا است. این معبد، به دلیل موقعیت قرارگیری آن در کوهستان های اطراف بهلا، همواره مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.
برخی از مردم بهلا معتقدند که معبد خورشید، محل زندگی جن ها و ارواح است. آنها همچنین معتقدند که این معبد، دارای قدرت های جادویی است.
بهلا شهری جذاب و پر از رمز و راز است که می تواند برای علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ، مکانی بسیار جذاب باشد.

نظر شما