رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به شورای عالی جوانان: مساله جوانان مساله یک نسل و یک ملت است
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به شورای عالی جوانان: مساله جوانان مساله یک نسل و یک ملت است

روزنامه همشهری، سه شنبه 23 مرداد ,1375 13 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1041


. تهران خبرگزاری جمهوری اسلامی: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار اعضاء و همکاران شورای عالی جوانان با ایشان در سخنانی اقدامات این شورا را برای سامان دادن به مسائل نسل جوان در زمینه های مختلف دلسوزانه جهت دار و با ارزش توصیف کردند و اهمیت پذیرش برنامه ها و طرحهای تدوین شده را از سوی جوانان به عنوان یک مساله ضروری و قابل تامل برای تاثیرگذاری صحیح بر نسل جوان کشور مورد تاکید قرار دادند. مقام معظم رهبری دراین دیدار ضمن تایید صحت ودرستی فعالیتهای انجام شده در شورای عالی جوانان فرمودند: منشور تربیتی نسل جوان بسیار خوب ,هوشمندانه, عمیق و متین تنظیم شده است و حاکی از آن است که یک ذهن لایق و توانمند این کار را به روالی درست و منطقی پیش برده وسیاستها, برنامه هاو وظایف دستگاهها را در آن مشخص کرده است و اینجانب از هرکاری که ازیک مبداء فکری سرچشمه گرفته و بر یک روال منطقی جاری شود طرفداری می کنم, زیرا کاری که یک مبنای صحیح داشته باشد و با نواخت مناسبی پیش برودبه نتیجه قابل انتظار و پیش بینی شده خواهد رسید.
حضرت آیت الله خامنه ای مساله جوانان را مساله یک نسل و یک ملت دانستند وبا تاکید برضرورت پیشی گرفتن برنامه های تدوین شده از استعدادها, شتابها وفعلیتهای موجود در جوانان فرمودند: نیم مهمتر هرکار طراحی مناسب آن است که شورای عالی جوانان دراین زمینه خوب عمل کرده است واکنون درمرحله اجرا که نیم دیگر کاراست باید کار به گونه ای پیش برده شود که نتیجه عملی مورد انتظار از آن بدست آید. حمایت رئیس جمهوری از برنامه های تدوین شده پشتوانه بسیار با ارزشی است که تا رسیدن به نتیجه عملی باید ازآن استفاده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی استقبال نسل جوان از برنامه های شورای عالی جوانان را ضروری خواندند و در این زمینه لزوم استفاده از متخصصین وافرادصاحبنظر در امور جوانان برای استخراج منشور دیگری از مجموعه برنامه های موجود جهت استفاده جوانان و یافتن موقعیت خود در روند این برنامه ریزی را خاطرنشان کردند.
مقام معظم رهبری همچنین اهمیت پرداختن به مساله نوجوانان را یادآور شدند و در پایان سخنانشان فرمودند: نوجوانی آغاز جوانی است وباید مساله نوجوانان نیز در دستور کار این شورا وارد شود و متخصصین مربوطه برروی آن کار کنند.
پیش از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای, میرباقری مشاوررئیس جمهوری در امور جوانان درگزارش کوتاهی فعالیتهای دبیرخانه شورای عالی جوانان رابرشمرد و از سال 75 به عنوان سال اجرای برنامه های تدوین شده در جهت سامان دادن به مسائل نسل جوان در زمینه های مختلف یاد کرد. دراین دیدار وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش, رئیس سازمان صدا و سیما, فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران و رئیس سازمان تربیت بدنی که از اعضای شورای عالی جوانان است نیز حضور داشتند.
 

نظر شما