هاربین، شهر یخی چین
موضوع : جهان‌گردی | آسیا

هاربین، شهر یخی چین

هاربین، پایتخت استان هیلونگ‌جیانگ چین، شهری بزرگ و پرجمعیت در شمال شرقی چین است. این شهر به دلیل آب و هوای سرد و زمستانی خود، به عنوان "شهر یخی" چین شناخته می شود. هاربین همچنین به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی خود، از جمله معماری روسی، غذاهای لذیذ و جشنواره های سالانه، مشهور است.
هاربین در سال 1898 توسط امپراتوری روسیه تأسیس شد و به عنوان پایتخت استان جدید هیلونگ‌جیانگ منصوب شد. پس از انقلاب چین در سال 1949، هاربین به یک مرکز صنعتی و فرهنگی مهم تبدیل شد.
هاربین دارای آب و هوای قاره ای سرد است، با زمستان های طولانی و سرد و تابستان های کوتاه و گرم. میانگین دمای زمستان در هاربین حدود منفی 15 درجه سانتیگراد (5 درجه فارنهایت) است.
هاربین دارای تعداد زیادی جاذبه گردشگری است، از جمله:

پارک مرکزی هاربین: این پارک بزرگ و زیبا در مرکز شهر هاربین واقع شده است. در زمستان، پارک به یک مکان محبوب برای اسکیت روی یخ و اسکی تبدیل می شود.
معبد دالیانینگ: این معبد بودایی قرن نوزدهم یکی از بزرگترین معابد در شمال چین است.
کلیسای سنت سوفیا: این کلیسای ارتدکس روسی که در سال 1900 ساخته شده است، یکی از نمادهای هاربین است.
موزه هاربین: این موزه دارای مجموعه ای از آثار هنری، اشیای تاریخی و فرهنگ عامه از سراسر چین است.
جشنواره بین المللی مجسمه های یخی و برفی هاربین: این جشنواره سالانه که در زمستان برگزار می شود، یکی از بزرگترین جشنواره های مجسمه یخ و برف در جهان است.
هاربین یک شهر چند فرهنگی است که ترکیبی از فرهنگ چینی و روسی را به نمایش می گذارد. این شهر همچنین یک مقصد گردشگری محبوب برای مردم سراسر چین و جهان است.

نظر شما