مهندس زهرا عبدالعظیمی
موضوع : دانشنامه | ع

مهندس زهرا عبدالعظیمی

زهرا عبدالعظیمی، متولد ۱۳۶۶، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مطالعات معماری از از دانشگاه هنر و اندیشه قم است. موضوع پایان نامه ارشد او، «بازشناسی کاروانسراهای شهر قم و ملاحظات فرهنگی اقتصادی تغییر کاربری آنها با رویکرد گردشگری» بود. او دارای پروانه مهندسی معماری پایه ۳ طراحی است و در زمینه طراحی داخلی و نما متخصص است.
عبدالعظیمی همچنین دارای دان ۲ در رشته رزمی جودو و دان ۱ دفاع شخصی است. او مدرک مربی گری درجه ۳ در رشته های جودو و دفاع شخصی و مدرک داوری درجه ۳ در رشته جودو را نیز دارد. علاوه بر این، او دارای مدرک طراحی و دوخت است.
با توجه به اطلاعات ارائه شده، می توان گفت که زهرا عبدالعظیمی یک مهندس معماری باتجربه و متخصص است که علاوه بر مهارت های حرفه ای خود، در زمینه ورزش و هنر نیز فعالیت دارد. او دارای روحیه ای فعال و پویا است و به دنبال یادگیری و پیشرفت در زمینه های مختلف است.
در ادامه، به بررسی برخی از ویژگی های برجسته زهرا عبدالعظیمی می پردازیم:

تخصص در زمینه طراحی داخلی و نما: عبدالعظیمی در زمینه طراحی داخلی و نما دارای دانش و تجربه کافی است. او در پروژه های متعددی در این زمینه فعالیت داشته و موفق به طراحی فضاهای زیبا و کاربردی شده است.
علاقه به ورزش و هنر: عبدالعظیمی علاوه بر حرفه خود، به ورزش و هنر نیز علاقه دارد. او در رشته رزمی جودو و دفاع شخصی دارای دان های بالا است و در زمینه طراحی و دوخت نیز دارای مدرک است.
روحیه فعال و پویا: عبدالعظیمی فردی فعال و پویا است. او به دنبال یادگیری و پیشرفت در زمینه های مختلف است و همواره در حال تلاش برای رسیدن به اهداف خود است.

یکی از مقالات ایشان: طراحی مرکز محله در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است که در ششمین کنفرانس ملی پژوهشهای کاربردی در مهندسی عمران، معماری و مدیریت شهری و پنجمین نمایشگاه تخصصی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران ارائه شده است.

چکیده این مقاله:
محیط زندگی انسان، محله ، به عنوان اولین نهاد اجتماعی که پس از خانواده، فرد به درون آن پا میگذارد، از بستر های مهم شکل گیری روابط اجتماعی است. در این میان عرصه های عمومی محلی همچون مراکز محله ها، به عنوان فضای جمعی و نقاط کانونی، نقش اساسی در توسعه ی روابط اجتماعی مردم در مقیاس محله ایفا میکنند. اجتماع محله ای را معمولا حاصل کنش های متقابل همسایگان محله معرفی می نمایند که با احساس تعلق و مسئولیت متقابل ساکنین توام می باشد. امروزه با گسترش شهرها و افزایش جمعیت، مشکلات زیادی گریبان گیر شهر نشینان شده است. یکی از این مشکلات، افزایش میزان جرائم است. مبارزه با جرم و کجروی های اجتماعی، منوط به شناخت عوامل جرم زا است. بنابراین با از بین بردن این عوامل یا کاهش اثرات آن میتوان از بروز جرائم پیشگیری کرده، یا حداقل از میزان آن در جامعه کاست. تجربه گذشته و بررسی های جهانی نشان میدهد که صرف تعقیب کیفری و مجازات مجرمان برای مبارزه با تبهکاری اجتماعی کافی نبوده و تا زمانی که عوامل جرم زا در جامعه موجود باشد، مبارزه با مجرم به عنوان معلول فایده ای ندارد. امروزه توجه به وضعیت ساختاری شهرها و افزایش ایمنی آن از طریق بهبود در طراحی محیط و مراکز محله ای، مقوله ای است که در بسیاری از کشورها مورد توجه مسئولان شهری و جرم شنا سان واقع شده است. پژوهش حاضر، با توجه به کاهش آسیب های اجتماعی از طریق ایجاد مرکز محله پرداخته و طراحی مراکز محله ای را راهکاری موثر برای بهبود و کاهش آسیب های اجتماعی می داند

نظر شما