صبحانه نخوردن و افسردگی در نوجوانان
موضوع : جامعه | سبک زندگی

صبحانه نخوردن و افسردگی در نوجوانان

مطالعات نشان داده‌اند که نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر در معرض خطر تجربه استرس و افسردگی هستند. این امر می‌تواند به این دلیل باشد که صبحانه یک منبع مهم انرژی و مواد مغذی برای بدن است و حذف آن می‌تواند منجر به خستگی و کاهش تمرکز شود. علاوه بر این، حذف صبحانه می‌تواند باعث اختلال در روند رشد و تکامل مغز شود، که می‌تواند بر سلامت روان تأثیر بگذارد.
در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۸ در مجله بین‌المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شد، محققان دریافتند که نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند، ۲۷ درصد بیشتر در معرض خطر افسردگی هستند. این مطالعه نشان داد که این ارتباط حتی پس از کنترل عوامل دیگر مانند وضعیت اقتصادی، وضعیت تحصیلی و وضعیت تأهل، همچنان معنادار است.
در مطالعه دیگری که در سال ۲۰۱۶ در مجله روانشناسی بالینی منتشر شد، محققان دریافتند که نوجوانانی که صبحانه نمی‌خورند، بیشتر در معرض خطر افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان هستند. این مطالعه نشان داد که این ارتباط ممکن است به دلیل کمبود مواد مغذی و اختلال در عملکرد مغز باشد.
صبحانه یک وعده غذایی مهم است که می‌تواند تأثیر زیادی بر سلامت و رفاه شما داشته باشد. اگر شما یا فرزندتان به طور منظم صبحانه نمی‌خورید، مهم است که با یک متخصص بهداشت روان مشورت کنید تا در مورد راه‌های بهبود عادات غذایی خود صحبت کنید.
در اینجا چند نکته برای کمک به نوجوانان برای خوردن صبحانه آورده شده است:

صبحانه را لذت‌بخش کنید. نوجوانان را تشویق کنید تا غذاهایی را که دوست دارند برای صبحانه بخورند.
صبحانه را در دسترس قرار دهید. مطمئن شوید که نوجوانان دسترسی آسانی به غذاهای سالم برای صبحانه دارند.
صبحانه را یک فعالیت خانوادگی قرار دهید. خوردن صبحانه به عنوان یک خانواده می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و اجتماعی باشد.

با کمک و حمایت خانواده و دوستان، نوجوانان می‌توانند عادات غذایی سالمی را ایجاد کنند که برای سلامتی و رفاه آنها مفید باشد.

نظر شما