شش باور غلطی که در مورد آدم‌های درون‌گرا وجود دارد
موضوع : جامعه | سبک زندگی

شش باور غلطی که در مورد آدم‌های درون‌گرا وجود دارد

باور غلط ۱: درون‌گراها آدم‌های خجالتی هستن و آدم‌های خجالتی درونگران!
درون‌گرایی و خجالتی بودن دو مفهوم متفاوت هستند. درون‌گرایی به این معناست که فرد انرژی‌اش را از درون دریافت می‌کند و برای شارژ شدن نیاز به تنهایی دارد. خجالتی بودن نیز به این معناست که فرد از تعاملات اجتماعی می‌ترسد و در آن‌ها احساس راحتی نمی‌کند.
درون‌گراها ممکن است خجالتی باشند، اما لزوماً اینطور نیست. بسیاری از درون‌گراها در تعاملات اجتماعی راحت هستند و از آن لذت می‌برند. برعکس، بسیاری از برون‌گراها نیز خجالتی هستند.
باور غلط ۲: درون‌گراها از مردم فراری هستن!
درون‌گراها مردم را دوست دارند، اما به روش خودشان. آن‌ها ترجیح می‌دهند با تعداد کمی از دوستان نزدیک و صمیمی معاشرت کنند. آن‌ها از تعاملات اجتماعی کوتاه‌مدت و سطحی لذت نمی‌برند.
درون‌گراها ممکن است در مهمانی‌ها یا جمع‌های بزرگ ساکت باشند، اما این به معنای این نیست که از مردم فراری هستند. آن‌ها فقط انرژی‌شان را ذخیره می‌کنند تا بتوانند در زمان‌های دیگری که بیشتر از تعاملات اجتماعی لذت می‌برند، آن را صرف کنند.
باور غلط ۳:‌ درون‌گراها رهبران یا سخنران‌های خیلی خوبی نیستن!
درون‌گراها ممکن است در سخنرانی‌های عمومی یا موقعیت‌های رهبری که نیاز به ارتباط مداوم با دیگران دارند، عملکرد خوبی نداشته باشند. اما این به معنای این نیست که آن‌ها نمی‌توانند رهبران یا سخنران‌های خوبی باشند.
بسیاری از رهبران و سخنرانان موفق درون‌گرا هستند. آن‌ها یاد گرفته‌اند که چگونه مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشند و از نقاط قوت خود در رهبری یا سخنرانی بهره ببرند.
باور غلط ۴: درون‌گراها ویژگی‌های منفی بیشتری دارن!
درون‌گراها اغلب با ویژگی‌های منفی مانند گوشه‌گیری، افسردگی، منفی‌نگر بودن و تنها بودن مرتبط هستند. اما این باورها نادرست هستند.
درون‌گراها ممکن است به دلایل مختلف از تعاملات اجتماعی اجتناب کنند، اما این به معنای این نیست که آن‌ها گوشه‌گیر، افسرده یا منفی‌نگر هستند. آن‌ها ممکن است فقط نیاز به زمان و فضای بیشتری برای شارژ شدن داشته باشند.
باور غلط ۵: درون‌گراها نسبت به برون‌گراها روشنفکرتر و خلاق‌ترن!
درست است که بسیاری از افراد مشهور و موفق درون‌گرا هستند. اما این به معنای این نیست که درون‌گرایی با هوش یا خلاقیت مرتبط است.
درون‌گرایی و برون‌گرایی دو ویژگی شخصیتی هستند که مستقل از هوش و خلاقیت هستند. افراد درون‌گرا و برون‌گرا می‌توانند در هر سطحی از هوش و خلاقیت قرار داشته باشند.
باور غلط ۶: به راحتی میشه تشخیص داد کی درون‌گراست و کی برون‌گرا!
درون‌گرایی و برون‌گرایی طیفی هستند و افراد در این طیف در نقاط مختلفی قرار می‌گیرند. برخی از افراد درون‌گرای مطلق هستند و برخی دیگر برون‌گرای مطلق هستند. اما بسیاری از افراد در این طیف در جایی بین این دو قرار می‌گیرند.
در نتیجه، تشخیص اینکه چه کسی درون‌گرا است و چه کسی برون‌گرا نیست، همیشه آسان نیست. بهتر است به جای دسته‌بندی افراد، به شناخت و درک آن‌ها بپردازیم.
از قول یک فرد کمی درون‌گرا:

لطفا وقتی نمی‌خوام زیاد صحبت کنم اون رو به خودتون نگیرید.
من آدم غیرعادی نیستم و نیازی به تغییر به برون‌گرایی ندارم.
اینکه ساکتم به این معنا نیست که آدم خشک، خجالتی یا ضد اجتماعی‌م.
دیدارهای دونفره یا جمع کوچیک رو ترجیح میدم.

این جملات بیانگر این واقعیت هستند که درون‌گراها افرادی عادی هستند که فقط نیازهای متفاوتی نسبت به برون‌گراها دارند. آن‌ها نباید قضاوت شوند یا مجبور شوند تغییر کنند.

نظر شما