ماساژ تراپی
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

ماساژ تراپی

روزنامه همشهری، شنبه 27 مرداد ,1375 17 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1044

 فایده مشت و مال در درمان جسمانی و روانی افراد چیست

دکتر روزنفلد: نقوش غارهای پیرنه Pyrenees ثابت می کند که از 15 هزار سال پیش, بشر از این تکنیک برای درمان بیماران و افراد رنجور و مجروح استفاده می کرده است. 
در خاور دور (چین و ژاپن و کره,) مشت و مال از 5 هزار سال پیش رایج بوده است و برای رفع خستگی و عوارض جسمانی و روانی بکار رفته است. در خاورمیانه عموما در حمام گرم و در اروپای شمالی (اسکاندیناوی) درسونا با ضربات ملایم تخته و چوب انجام می شده است. مادران از دیرزمان با مالش پشت کودکان شیرخوار خود آنها را آرام و خواب می کرده اند, و اینک مشت و مال به صورت یکی از روشهای درمان به نام ماساژ تراپی درآمده است که از ضربات منظم به بدن و فشار و مالش عضلات و انتهای عصب ها در آن استفاده می شود. این کار را ماشینهای برقی هم می توانند انجام دهند.
فواید این کار از این قرار است: کاهش استرس مخصوصا استرس ناشی از بر سر دو راهی قرار گرفتن, آرام کردن اعصاب, تقویت حافظه از راه خارج ساختن خیالات بد, تقویت روحیه, افزایش تنظیم و تسریع گردش خون مخصوصا در رگهای باریک و مویرگها و از این طریق سرعت بخشیدن به تحمل تغذیه سلولها و دفع مواد زائد, پائین آوردن فشار خون, از میان بردن اسپاسم ماهیچه ها, تنظیم دم و بازدم, کاهش دردهای عضلانی و عاطفی با کشیدن رابطهای بافتها, جلوگیری از لاغر شدن ماهیچه ها که برای سالخوردگان امری حیاتی است, تسریع گردش لنف و از این راه جلوگیری از متورم شدن و کاهش تورم ها, تسریع آزاد شدن عناصر شیمیائی مغز از جمله ,Serotionin و ,Endorphins احساس شادی و راحتی کردن و. . . .
کتاب دکتر روزنفلد حاوی این مطالب را از کتابفروشها بخواهید.

نظر شما