رهبر معظم انقلاب: ملت ایران به فداکاری و تلاشهای خالصانه نیروهای با استعداد میهن اسلامی نیاز دارد
موضوع : نمایه مطبوعات | همشهری

رهبر معظم انقلاب: ملت ایران به فداکاری و تلاشهای خالصانه نیروهای با استعداد میهن اسلامی نیاز دارد

روزنامه همشهری، دوشنبه 29 مرداد ,1375 19 آگوست ,1996 سال چهارم , شماره 1046

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار وزیر معادن و فلزات و روسا و اعضای هیات مدیره شرکتهای ذوب آهن و تولید فولاد باایشان در سخنانی از تلاشهای بعمل آمده در جهت نوآوری و نوسازی در صنایع فولاد و نیز بازشناسی, حفظ واستحصال معادن کشور تمجید کردند و موفقیتهای بدست آمده را نویدبخش و محصول تفکر اسلامی , اعتماد به نفس و استعداد و هوشمندی مردم ایران دانستند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ,مقام معظم رهبری در این دیدار با تاکید برنامحدودبودن زمینه های پیشرفت در ایران اسلامی فرمودند: ملت ایران نیازمند فداکاری و تلاشهای خالصانه نیروهای بااستعداد میهن اسلامی است و کسانی که دراین راه گام برمی دارند باید استمرار توفیق خود رااز خداوند متعال درخواست کنند و برای اعتلای میهن و مردم خویش فداکاری و مجاهدت را سرلوحه کار خود قرار دهند. حضرت آیت ا. . . خامنه ای با تاکید براهمیت کشف استعدادهای انسانی و طبیعی در کشور فرمودند: ایران امروز کشوری است که در گذشته وجود کارخانه فولاد در آن یک رویای دست نیافتنی محسوب می شد امااین ملت بااستفاده از نیروهای مستعد خود محصولات معدنی ایران رااستحصال کرد و در تمامی بخشهایی که حیات دوباره منابع طبیعی وانسانی ایران محسوب می شود به پیشرفتهای بزرگ وچشمگیری دست یافت. موفقیتهای بسیارمهم و حیاتی ایران اسلامی ثمره اعتمادبه نفس ملت ایران ونسپردن کلید گنجینه های این کشور به بیگانگان است واین همان گوهر ارزشمندی است که جهان بینی اسلامی انقلاب و نظام اسلامی به این کشور بخشیده است.
رهبرمعظم انقلاب اسلامی, موفقیتها و پیشرفتهای هرچه بیشتر ایران اسلامی را در عرصه های مختلف امکان پذیر دانستند و فرمودند: کشور ایران با ظرفیت انسانی و طبیعی موجود قادر است حتی بدون ایجاد تغییرات عمده دربافتها و کیفیتهای اداری و تشکیلاتی خود تاده برابر آنچه که امروز تصورمی شود پیشرفت کند و در عین حال موازین و اصول خود را در حراست از ارزشهای حقیقی نظام اسلامی مراعات نماید. مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنانشان ضرورت خارج کردن کشوراز اسارت منبع زوال پذیر نفت را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند: رگ حیات ایران وابسته به نفت بوده است اما حرکت نظام اسلامی باید بگونه ای باشدکه نفت را اسیر خود کند زیرا دولت مقتدر دولتی است که بتواند اراده خویش رادر آنچه که قلمرو قانونی اوست تحکیم بخشد و برهمین اساس دولت اسلامی ایران باید بتواند هرگاه که مصلحت دانست صادرات نفت رابه هرمیزان که مایل بودکاهش دهد. نفت باید فروخته شود اما به کجا, چه اندازه, در چه شرایطی و به چه کسانی, اینها سئوالهای تعیین کننده ای است و ما باید در جهت تغییر وضعیت کنونی تلاش کنیم. حضرت آیت الله خامنه ای ضرورت افزایش صادرات غیرنفتی ایران و نیزفعال شدن تمامی بخشهای تولیدی کشور را خاطرنشان کردند و خطاب به دست اندرکاران ذوب آهن و تولید فولاد در کشور فرمودند: شما باید کاری کنید که دولت ایران بتواند خود را از اتکا به ارز حاصل از فروش نفت رها کند و برای این منظور لازم است نیروهای خوب و کارآمد و استعدادهای موجود در بخشهای مختلف بکار گرفته شوند تا پیشرفتهای روزافزون و هرچه بیشتر رابرای میهن اسلامی به ارمغان آورند. رهبرمعظم انقلاب اسلامی ضرورت برنامه ریزی درجهت خارج کردن دولت ازاتکا به درآمدهای نفتی را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند: حادثه جنگ تحمیلی فرصت برنامه ریزی برای چنین کار مهمی را از ملت ایران گرفت اماپس از خاتمه جنگ این کار شروع شد و باید با دقت هرچه بیشتری ادامه پیدا کند.
ایشان فرمودند: چشم انداز آینده کشور نشان می دهد که اگر بیست تا سی سال براساس جهت گیری و شتابی که از سال 1369 به این سو داشتیم حرکت کنیم به نقطه مطلوب خواهیم رسید و برای این منظور هربخشی در کشور باید تلاش خود را برپیشرفت و تاختن و مسابقه گذاشتن با بخشهای دیگر متمرکز کند. مقام معظم رهبری تقویت روحیه کار و عشق و ایمان به کار برای خدارا ضروری دانستند و در پایان سخنانشان ضمن تقدیر از مجموعه دست اندرکاران بخشهای مختلف معادن و فلزات کشور فرمودند: حرکتی که شما شروع کردید متکی برروحیه عشق و ایمان است و اینجانب از کسانی که در مجموعه پیشرفتهای وزارت معادن و فلزات ابتکار به خرج دادند و تلاش موفقی را به انجام رساندندصمیمانه تشکر می کنم و براین نکته تاکید می ورزم که در بخشهای مختلف تشکیلات دولتی باید از نیروهای مومن و حزب اللهی استفاده شود زیرا این اقدام روحیه عشق و ایمان را در محیط کار تامین و تقویت خواهد کرد. پیش از سخنان حضرت آیت الله خامنه ای محلوجی وزیر معادن و فلزات گزارشی از پیشرفتهای بدست آمده در بخش معادن و فلزات را به استحضار رساند و در آن به افزایش معادن فعال کشور, رشد تولید مواد معدنی از 46 میلیون به 75 میلیون تن در سال و صدور آن به 23 کشور صنعتی جهان اشاره کرد. وی همچنین توانائیهای فنی متخصصین ایرانی را در طراحی, ساخت, نصب و بهره برداری از کارخانجات عظیم انواع فلزات خاطرنشان کرد و گفت: در سال 1370 ایران در ردیف چهل و نهمین تولیدکننده فولاد دنیا بود اما اکنون به بیست و چهارمین کشور تولیدکننده فولاد تبدیل شده است. ایران بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی جهان است و بزودی اولین تولیدکننده فلز روی در خاورمیانه خواهد بود. وزیر معادن و فلزات در این دیدار همچنین اعلام کرد که برنامه بیست ساله کشور در بخش معادن و فلزات تهیه و تدوین شده است.

 

نظر شما