دیدگاه Andrew Ng درباره ظهور AGI
موضوع : تکنولوژی | هوش مصنوعی

دیدگاه Andrew Ng درباره ظهور AGI


Andrew Ng معتقد است که دیدگاه عمومی نسبت به رشد هوش مصنوعی (AI) اغلب ناپیوسته است. به این معنی که زمانی که بسیاری از مردم به طور اتفاقی از یک تکنولوژی جدید آگاه می‌شوند، ناگهان توجه زیادی به آن جلب می‌شود و گویی این تکنولوژی به طور ناگهانی ظهور کرده است.
اما در واقع، رشد هوش مصنوعی پیوسته است و چیزی نیست که در یک شب اتفاق بیفتد. به همین دلیل، مسیر رسیدن به هوش مصنوعی عمومی (AGI) از قدم‌های زیادی در پیش رو تشکیل شده که به توسعه پیوسته و آرام در این حوزه منجر می‌شود.
Ng با نقل قول از این مقاله می‌گوید که بسیاری از دستاوردهای حوزه هوش مصنوعی به خاطر نوع انتخاب متریک‌های اندازه‌گیری بوده و نه به خاطر تغییرات بنیادی در این حوزه. به عبارت دیگر، گاهی اوقات پیشرفت‌های ظریف در هوش مصنوعی به دلیل نحوه اندازه‌گیری عملکرد، بزرگتر و چشمگیرتر به نظر می‌رسند.
Ng از اساتید برجسته هوش مصنوعی است که در حال حاضر در دانشگاه استنفورد تدریس می‌کند. علاوه بر تدریس، او با راه‌اندازی سرویس‌های مختلف (نظیر Landing AI و AI Fund) در این حوزه فعالیت و سرمایه‌گذاری نیز انجام می‌دهد.
نکات کلیدی:

دیدگاه عمومی نسبت به رشد هوش مصنوعی اغلب ناپیوسته است، اما در واقع رشد هوش مصنوعی پیوسته است.
مسیر رسیدن به AGI از قدم‌های زیادی در پیش رو تشکیل شده که به توسعه پیوسته و آرام در این حوزه منجر می‌شود.
بسیاری از دستاوردهای حوزه هوش مصنوعی به خاطر نوع انتخاب متریک‌های اندازه‌گیری بوده و نه به خاطر تغییرات بنیادی در این حوزه.

نظر شما