کروم حالا از شما در برابر سایت‌های مخرب، قوی‌تر از همیشه محافظت می‌کند
موضوع : تکنولوژی | اینترنت

کروم حالا از شما در برابر سایت‌های مخرب، قوی‌تر از همیشه محافظت می‌کند

گوگل به‌روزرسانی مهمی را برای حالت پیش‌فرض «مرور ایمن» (Safe Browsing) در کروم منتشر کرده است تا این مرورگر را در برابر وب‌سایت‌های مخرب به ابزاری قدرتمندتر تبدیل کند.
پیش از این ارتقا، مرور ایمن از یک لیست ذخیره‌شده محلی برای بررسی سایت‌ها و فایل‌های خطرناک استفاده می‌کرد که هر 30 تا 60 دقیقه یک بار به‌روز می‌شد. اما گوگل می‌گوید به‌طور متوسط، عمر یک وب‌سایت مخرب فقط 10 دقیقه است. به‌همین دلیل، گوگل این ویژگی را به‌صورت لحظه‌ای (Real-Time) درآورده است تا از اطلاعات کاربر به‌طور مداوم محافظت کند.
گوگل برای مبارزه با سایت‌های مخرب، از یک ابزار پیشرفته در بخش مرور ایمن استفاده می‌کند که می‌تواند سایت‌های ناامن را در لحظه بررسی کند. گوگل معتقد است که بررسی بی‌درنگ این سایت‌ها بسیار مهم است و به همین دلیل، این ویژگی را به نسخه استاندارد مرور ایمن کروم اضافه کرده است.
مزایای این به‌روزرسانی:

محافظت قوی‌تر: با بررسی لحظه‌ای سایت‌ها، کروم می‌تواند شما را از خطرات جدید و ناشناخته در امان نگه دارد.
سرعت بیشتر: با حذف نیاز به به‌روزرسانی‌های دوره‌ای، کروم می‌تواند سریع‌تر سایت‌ها را بررسی و شما را از خطرات احتمالی آگاه کند.
دقت بیشتر: با استفاده از ابزارهای پیشرفته، کروم می‌تواند با دقت بیشتری سایت‌های مخرب را شناسایی کند.

برای فعال کردن این ویژگی:

مرورگر کروم را باز کنید.
روی ⋮ (سه نقطه) در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
تنظیمات را انتخاب کنید.
در سمت چپ، روی حریم خصوصی و امنیت کلیک کنید.
به پایین اسکرول کنید و امنیت را انتخاب کنید.
زیر مرور ایمن، محافظت پیشرفته را فعال کنید.

با فعال کردن این ویژگی، کروم از شما در برابر انواع خطرات آنلاین، از جمله فیشینگ، بدافزار و دانلودهای مخرب، به‌طور قوی‌تر محافظت خواهد کرد.

نظر شما