موضوع : پژوهش | پایان نامه

تاثیر روش تدریس اکتشافی بر میزان اضطراب و پیشرفت تحصیلی درس علوم دانش آموزان پایه سوم ابتدایی مدرسه علی ابن ابیطالب شهرستان تفرش

پیشنهاده کارشناسی ارشد 1398
پدیدآور: زهرا تلخ آبی 
استاد راهنما: بهمن یاسبلاغی شراهی 
استاد مشاور: طیبه خانجانی
دانشگاه اراک، دانشکده ادبیات و علوم انسانی
چکیده

در گذشته جریان به این منوال بود که افراد برای همه نوع هدف های تربیتی به دنبال یک شیوه تدریس عالی و منفرد بوده تا در همه دروس از آن استفاده کنند. در طی سال های گذشته تحولاتی در زمینه الگوهای تدریس و ایجاد و ساخت الگوهای تدریس جدید، ترکیب و توسعه این الگوها، تحولات تکنولوژی الکترونیکی رخ داده است. که تحول در زمینه اینترنت منجر به انتقال اطلاعات انبوهی به داخل کلاس های درس کودکان شده است. و این دلیلی بر رشد الگوهای توسعه یافته تدریس شده و سال به سال غنی شده و از لحاظ مواد پشتیبان، به صورت چاپی و الکترونیکی، قوی تر گشته است. اولین تاثیر این پیشرفت بر روی رشته تعلیم و تربیت است.از طرفی افراد انتظار رشد بسیاری در دانش آموزان دارند این در حالی است که تقریبا یک سوم از شاگردان ما خواندن و نوشتن اثربخش را یادنمیگیرند.بنابراین یکی از راهبردهای دسترسی به یادگیری اثربخش داشتن روش تدریس مناسب است.

نظر شما