موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

"دختری از گَنگ" از بارسلونا به تهران آمد

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۳:۳۹

"دختری از گَنگ" از بارسلونا به تهران آمد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،"نازنین نوذری" مترجم کتاب "دختری از گنگ"، که چندی پیش این کتاب را به فارسی برگردانده است، ضمن این‮ که از استقبال مناسب اهالی کتاب از این اثر خبر داد و گفت :دو سال پیش وقتی "دختری از گنگ" پر فروش‮ترین کتاب اسپانیا بود، تصمیم به ترجمه آن گرفتم. بعد از ترجمه متوجه شدم که این اثر تا چه حد می‮تواند در ایران مورد توجه باشد و با مخاطب فارسی زبان ارتباط برقرار کند. 

کتاب "دختری از گنگ" که به ماجرای حقیقی زندگی نویسنده‌اش می‌پردازد، چندی پیش توسط انتشارات نوروز هنر در ایران منتشر شده ‌است.در این کتاب ماجرای حقیقی دختری خردسال از هند شرح داده می‮شود که توسط یک زوج اسپانیایی به فرزندی پذیرفته شده.این کتاب در سال‮های اخیر با استقبال مناسبی در اسپانیا مواجه بوده است. 

وی افزود:ما در ایران افراد و خانواده‌های فراوانی را می‮بینیم که با شرایط مشابهی درگیر هستند. شاید این اثر بتواند کمکی برای آن‮ها محسوب شود.

"آشا میرو" برای نگارش این اثر به زادگاهش سفر کرده تا حقایق کودکی خود را کشف کند،اما پس از انتشار کتاب متوجه می‮شود که بسیاری از موارد ذکر شده در کتاب اول حقیقت ندارد. این نویسنده از این رو بار دیگر کتابی نگارش می‮کند تا نوشته‮های پیشین را اصلاح کند.کتابی که در ایران ترجمه و منتشر شده با اطلاع نویسنده اصلی و گزیده‮ای از هر دو کتاب است.

این کتاب با  1200 جلد و قیمت 2800 تومان،توسط انتشارات نوروز هنر به بازار کتاب ایران عرضه شده است.

نظر شما