موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

"تاریخ شفاهی ادبیات کودک و نوجوان" منتشر می‌شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ - ۱۶:۲۸

"تاریخ شفاهی ادبیات کودک و نوجوان" منتشر می‌شود

"مهدی کاموس" مولف این مجموع با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت:تالیف و تدوین چهار جلد از این مجموعه با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایان رسیده است و به احتمال فراوان مجموعه کامل تا پایان سال جاری به بازار می‌آید. 

وی افزود:این مجموعه که تدوین آن از بهار سال 84 آغاز شده است به شکل گیری ادبیات کودک و نوجوان به روایت 10 نویسنده ،شاعر و مدیران موثر در عرصه ادبیات کودک و نوجوان می‌پردازد. 

کاموس با اشاره به محورهای اصلی این مجموعه خاطرنشان کرد: این مجموعه در سه محور داستانویس، شاعران و مدیران فرهنگی به ادبیات کودک و نوجوان ایران از دهه 50 تا 80 شمسی پرداخته است. 

وی تاکید کرد:با هر یک از صاحب نظران ادبیات کودک و نوجوان بین 30 تا 40 نشست تخصصی انجام شده و هم اکنون تالیف و تدوین گفته های مصطفی رحماندوست ،محمود حکیمی، فریدون عموزاده خلیلی و مهدی حجوانی به پایان رسیده است. 

این نویسنده و محقق ادامه داد: هنوز بخشی از نشست‌های محمدرضا سرشار،امیرحسین فردی،محمد میرکیانی،نوش آفرین انصاری ، محمودکیانوش و سید مهدی سجاعی باقی مانده است که در طول ماه های اخیر انجام خواهد شد. 

کاموس همچنین از انتشار مجموعه چهار جلدی ادبیات تحلیلی کودک و نوجوان خبر داد و گفت:پس از انتشار تاریخ ادبیات شفاهی کودک و نوجوان تاریخ تحلیل ادبیات کودک و نوجوان نیز منتشر می‌شود.
 

نظر شما