موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

کاشان دروازه ایران مرکزی است

ایلنا -  کاشان:  معاون  اسبق میراث فرهنگی کشور ، کارشناس و صاحب نظر در میراث فرهنگی،از کاشان به عنوان دروازه ایران مرکزی یاد کرد.

« سیف اله امینیان »  صبح پنج شنبه  اول فروردین ماه  سالجاری در برنامه " صبح نوروزی " در باغ فین کاشان،ضمن اشاره به اینکه شهرستان کاشان در مسیر جاده ابریشم واقع شده است گفت:قرار گرفتن این شهر تاریخی در بزرگراه زنجیره ای ایران و مسیر تهران،اصفهان،شیراز و کرمان آن را به دروازه ایران مرکزی تبدیل کرده است.

وی افزود: در این شهرستان حدود 3 هزار اثر تاریخی شناسایی شده،400 اثر ثبت شده در آثار ملی و 3 اثر ثبت جهانی وجود دارد.

به گفته وی،در شهرستان های کاشان و آران وبیدگل 600 خانه قدیمی ارزشمند قابل بازدید گردشگران داخلی و خارجی است.

این دوستدار میراث فرهنگی اظهار داشت:خانه های تاریخی بروجردی،طاطبائی،آل یاسین،عامری ها،عباسیان در کاشان و بنی طباء، بنی کاظمی در آران وبیدگل از جمله خانه های تاریخی و دیدنی قابل بازدید گردشگران در ایام نوروز است.

امینیان گفت: خانه تاریخی منوچهری در کاشان به عنوان اقامتگاه بین المللی گردشگری شناخته شده است.

وی،ضمن اشاره به اینکه عروس مساجد ایران در کاشان بنا شده است تاکید کرد:این منطقه دارای 640 مسجد تاریخی لست.

به گفته وی،باغ تاریخی فین،چشمه سلیمانیه،محوطه باستانی سیلک،بازار تاریخی از دوره سلجوقی تا قاجار به طول 3 کیلومتر،انواع سوغات،مراکز گلستان های گل سرخ محمدی،جاذبه های منطقه کویری آران و بیدگل،دریاچه نمک،کاروانسرای مرنجاب و وجود بقاع متبرکه و امامزاده ها در کاشان و آران و بیدگل از جمله جاذبه های گردشگری است.

این کارشناس،ضمن اشاره به جاذبه های کویری،کوهستانی،طبیعی و بکر در کاشان تاکید کرد: با توجه به تمام زیبائی هایی که ایران پهناور در خود جمع کرده، نمونه های کوچکترش را شهرستان کاشان دارد.

نظر شما