موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

یک میلیون و 262 هکتار از اراضی استان سمنان تحت تاثیر فرسایش بادی است

ایلنا - سمنان: مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان مساحت جنگل های استان را بالغ بر 352 هزار هکتار عنوان کرد و گفت: این جنگل ها از نظر استقرار در شرایط اکولوژی خاص خود به سه ناحیه جنگل های پهن برگ، سوزنی برگ و کویری و بیابانی تقسیم می شود.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، میرعماد تصریح کرد: حدود 300 هزار هکتار از مساحت استان به عنوان کانون های بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده که در راستای بیابان زدایی از آن و کنترل فرسایش های بادی تاکنون نزدیک به 92 هزار هکتار از سطح استان جنگل های تاغ دست کاشت ایجاد شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان این که استان سمنان، استانی خشک است به ضرورت بیمه در استان اشاره کرد و گفت: از آنجا که خشکسالی بیشترین آسیب را به مرتعداران و بهره برداران وارد می کند، بیمه طرح های مرتعداری می تواند کمک شایانی به بهره برداران کند لذا پیگیر بیمه طرح های مرتع داری در استان هستیم و خوشبختانه از این نظر نیز استان سمنان از استان های پیشرو کشور بوده است.
وی همچنین از اخذ 99 درصدی سند مالکیت برای اراضی استان خبر داد و افزود: تنها در سال های اخیر بالغ بر یک هزار و 285 جلد سند مالکیت اراضی ملی در سطح استان اخذ شده است.
میرعماد همچنین از تشکیل 115 فقره پرونده در حوزه اراضی تصرف شده در سطح استان خبر داد و افزود: مساحت این اراضی 146 هکتار بود که حدود 78 هکتار آن بعد از اجرای مراحل قانونی رفع تصرف شده است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از استعداد یابی 5 هزار و 188 هکتار از اراضی استان نیز خبر داد.
وی میزان بارندگی در استان را یک سوم متوسط کشور عنوان کرد و گفت: تبخیر و تعرق نیز 3 برابر متوسط کشوری است ولی می کوشیم با اجرای طرح های آبخیزداری، خسارت های ناشی از خشکسالی را در این استان بیابانی به حداقل برسانیم.

نظر شما