موضوع : نمایه مطبوعات | خبرگزاری

هشدار قرمز کرونایی در کشور

ویژه نامه پلاس۸۱۶۰ - ۲۲ فروردین ۱۴۰۲
ایران
وضعیت مرگ و میر و مبتلایان به بیماری کرونا در ابتدای سال جدید به هشدار وضعیت قرمز رسیده و افزایش تعداد جانباختگان به ۴۲ نفر نگران‌کننده است.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به ۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، پایین و بالغ بر ۳۲.۶۸ درصد بوده است. در حال حاضر ۱۸ شهرستان در وضعیت قرمز، ۷۶ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۲۷ شهر در وضعیت زرد و ۱۲۷ شهر کشور نیز در وضعیت آبی قرار دارند.  سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: زیر سویه XBB.۱.۵ از مجموعه سویه  اُمیکرون XBB است که قبلاً در ایران آن را نداشتیم و این همان سویه‌ای است که در اروپا و امریکا موج گسترده‌ای ایجاد کرد و در ایران هم روند افزایشی اخیر بیماری مربوط به همین زیر سویه است. حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: بسیاری از مردم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا را فراموش کرده‌اند. با توجه به ۲ رقمی شدن مرگ و میر کرونایی، تقاضا می‌شود کسانی که ۶ ماه از آخرین دریافت واکسن آنها گذشته است، سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: این ایام مردم کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بسیار کاهش یافته است. با توجه به دید و بازدیدها و سفرهایی که در نوروز انجام شده، از افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند، درخواست می‌شود اصول بهداشتی را رعایت کنند و در مکان‌های بسته حتماً ماسک بزنند و در جمع حاضر نشوند. اکنون در مرحله شیب ملایم موج کرونا هستیم و در صورت بی‌توجهی به اصول بهداشتی ممکن است شاهد پیک نهم هم باشیم.

نظر شما