موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

تاملی در رابطه ما با آژانس و گروه 1+5 پس کلاهت کو؟

روزنامه کیهان سه شنبه اول دی 1388- شماره 19541
 

محمد حسین زاده
دانشجوی ارشد مدیریت دانشگاه فردوسی مشهد

1- شنیده اید که می گویند شیرسلطان جنگل است. یک روز این سلطان جنگل در حال بازدید از قلمرو خود بود که خرگوشی را دید. دستور داد خرگوش را به پیشش آوردند. جناب شیر خطاب به خرگوش گفت: اینجا چه می کنی و با اجازه چه کسی در قلمرو ما زندگی می کنی؟ خرگوش به هزار و یک دلیل اثبات کرد که من جای زندگی ام در جنگل است. شیر خطاب به خرگوش گفت که کلاهت کجاست؟ خرگوش که مانده بود چه بگوید گفت که به جد و اجدادت قسم که من کلاهی نداشته ام که بگویم کجاست. شیر به خرگوش گفت پس اگر نمی خواهی که من بخورمت باید الساعه برایم هویج بیاوری. خرگوش سریع هویج آورد، شیر گفت که چرا نارنجی است، خرگوش سبزش را آورد، شیر گفت چرا کوچک است، خرگوش بزرگش را آورد، شیر گفت...، خرگوش... آورد. خلاصه هر چه شیر می گفت، خرگوش می گفت چشم و می آورد، وقتی شیر دیگر بهانه ای نداشت با عصبانیت خطاب به خرگوش گفت پس کلاهت کو؟
2- ماجرا این است که از سال 82 ما را متهم می کردند که در مسئله هسته ای پنهان کاری کرده اید و دم به ساعت تهدید و بیانیه از شورای حکام و شورای امنیت برایمان صادر می کردند. مسئولین آن دوره هم به اسم اعتمادسازی هر چه آقا شیره می گفت، از ترسش گوش می کردند و پای هر بیانیه ای را امضا می کردند. اما امروز که ایران 18ماه جلوتر براساس همان قانونی که جناب شیر و کفتارها و گرگ های اطرافش تنظیم کرده اند، ساخت سایت فردو را به آژانس اعلام کرده است، باز بیانیه می دهند که چرا می سازید! حالا کار به این نداریم که براساس همان قانون خودشان، باید به کشورهای متقاضی انرژی هسته ای صلح آمیز در ساخت تأسیسات کمک کنند.
3- جان کلام این است که قانون جهان، قانون جنگل است، هر کس با روسای این جنگل باشد در امن و امان است. بمب هسته ای هم داشته باشی ولی چون اسراییل هستی و هم پیمان آمریکا خلاف قانون نیست ولی اگر دانشمند هسته ای در ایران، آب هم بخواهد بخورد، چون کمک به ساخت بمب اتم است محکوم است و مصداق تروریسم و بعدش بیانیه هاست که ردیف می شود.
عربستان با حکومت سلطنتی دیکتاتوری و باخفقان شدید با اسراییل برای نابودی حماس جلسه می گذارند، 22روز غزه به خاک و خون کشیده می شود و 5کشور شورای امنیت به اسراییل اطمینان خاطر می دهند که ما حق وتو داریم و نمی گذاریم کسی بگوید که بالای چشمت ابروست و آنوقت حماس محکوم می شود و به جای وهابیون عربستان با سابقه کشتار حجاج در مکه و حمایت از حمله به غزه و کشتار شیعیان یمن، ایران می شود ناقض حقوق بشر و حامی تروریست ها.
ماجرا این است که یا باید قوائد دهکده (جنگل) جهانی را بپذیریم و بشویم مثل همین حاکمان کشورهای عربی خلیج که سرشان در خور و خواب و شهوتشان گرم است و یا راه امام را در پیش بگیریم و نظم ظالمانه جهانی را قبول نکنیم و آن را بر هم بزنیم و طرحی نو براندازیم.
4- امام چون حکم ارتداد و اعدام انقلابی سلمان رشدی را داد، ترسوها گفتند که خلاف مصلحت است و به خودی خود، کشور به خاطر اعدام قاتلین و اشرار به نقض حقوق بشر محکوم است، حال با حکم اعدام سلمان رشدی که دیگر ما را با خاک یکسان خواهند کرد!
5- اقدام مجلس و دولت در جواب قطعنامه اخیر، جوابی قاطع و صریح و روشن برای غرب بود. آشفتگی غرب در اظهارنظرهای متناقض مسئولان غربی از پاسخ ایران مشخص است.
6- مردم ایران در طول تاریخ در عین حالی که صلح طلب بودند، عزت طلب هم بودند و برای همین است که بعد از گذشت سالها از قرارداد ترکمنچای و گلستان، هر ایرانی آزادی خواهی اظهار شرم و تنفری از حاکمان بزدل قاجار می کند.
7- دشمن، دشمن است و آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه و چین هم ندارد، هر کشوری که استقلال ما را و عزت ما را به رسمیت شناخت برای ما هم عزت است و هر کشوری که دشمنی کند باید با او دشمنی کرد. به کسی که چنگ و دندان نشان می دهد که تو را بدرد، لبخند زدن احمقانه است.
5- درست است که در جنگل زندگی می کنیم، ولی آنکه نام شیر بر خود نهاده، به حبابی می ماند که به قول رهبر شجاع حزب الله لبنان و تصریح قرآن، خانه شان از تار عنکبوت هم سست تر است که آنها هنوز در حماس و حزب الله در مانده اند چه برسد به ایران که اگر درصدی احتمال توفیق میدادند لحظه ای در حمله به ایران دریغ نمی کردند که در عراق و افغانستان این چنین کردند.


    
 

نظر شما