موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

تدوین بسته جدید حل مشکلات نظام بانکی

روزنامه کیهان چهارشنبه 2 دی 1388- شماره 19542

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی از تلاش برای تدوین بسته حل مشکلات نظام بانکی با کمک مجلس خبر داد و گفت: افزایش سرمایه بانک ها و ورود موسسات خارجی به بخش بیمه و بانکی کشور در این بسته گنجانده خواهد شد.
اصغر ابوالحسنی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا لایحه افزایش سرمایه بانک ها (لایحه 15 میلیارد دلاری) مجددا برای تصویب به مجلس ارسال خواهد شد یا خیر؟ گفت: در تلاش هستیم که مجموعه مشکلات بانک ها را با کمک مجلس در یک مجموعه تدوین کنیم و برای تصویب آن را ارائه دهیم. وی با بیان این که برای اعتبار سنجی مشتریان، بانک ها دو اقدام را می توانند انجام دهند، ادامه داد: شرکت رتبه بندی اعتباری مشتریان بانکی هم اکنون تشکیل شده و بانک ها می توانند به وزارت اقتصاد در این خصوص کمک کنند، همچنین موانع قانونی این موضوع برطرف شده و بانک ها می توانند از کمک این شرکت بهره مند شوند، البته هر بانکی نیز در پی حل مشکلات خود در این خصوص است.
وی گفت: بانک ها برای اعطای تسهیلات به بخش مشاغل خانگی براساس بسته سیاستی- نظارتی بانک مرکزی عمل می کنند، این در حالی است که بانک مرکزی هم اکنون در حال تدوین بسته نظام بانکی سال 89 است و امیدواریم با نهایی شدن آن عرصه های جدید برای حرکت های بانک ها در بخش اعطای تسهیلات به مشاغل خانگی را شاهد باشیم.
وی هرگونه زیان دهی ترازنامه های بانک های دولتی کشور را تکذیب کرد و افزود: در برگزاری مجامع بانک ها مشخص شد که هیچیک با زیان مواجه نیستند. وی از افزایش سهم و تعداد بیمه های خصوصی در صنعت بیمه خبر داد و گفت: با عرضه سهام بیمه آسیا که 14 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد، سهم بخش خصوصی در صنعت بیمه به 40 درصد خواهد رسید، این در حالی است که با اجرای اصل 44 و طرح تحول صنعت بیمه بیشتر فعالیت های بیمه ای به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.


    
 

نظر شما