موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

دستگاه های اجرایی مکلف به استقرار فرآیند جایزه ملی کیفیت شدند

روزنامه کیهان چهارشنبه 2 دی 1388- شماره 19542

 

رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران گفت: یکصد و چهارمین اجلاسیه شورای عالی استاندارد، دستگاه های اجرایی کشور را مکلف به استقرار فرآیند ارزیابی جایزه ملی کیفیت کرده است.
فرزین انتصاریان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: استقرار فرآیند ارزیابی جایزه ملی کیفیت در دستگاه های دولتی و غیر دولتی بسترهای لازم را برای برخورد با افراد متقلب فراهم می کند.
وی مزیت و روند فرآیند جایزه ملی کیفیت ایران را تشریح کرد و گفت: براساس این مصوبه، دستگاه های اجرایی ضمن استقرار این مدل ایرانی در سازمانهای زیر مجموعه خود، برای دریافت جایزه ملی کیفیت نیز معرفی می شوند. رئیس انجمن مدیریت کیفیت ایران با بیان آنکه دریافت جایزه ملی کیفیت هدف نیست، تاکید کرد: هدف اصلی اعطای این جایزه ملی، ارتقای کیفیت در تمام بخش های تولید کالا و خدمات در کشور است تا همچنان نهضت کیفیت در ایران به صورت مستمر تداوم یابد.
انتصاریان با اشاره به اینکه جایزه ملی کیفیت ایران تنها جایزه فراگیر کشوری و ملی است، تصریح کرد: در برگزاری این جایزه، استقرار نظام ارزیابی استانداردها در سازمانها، موسسات و نهادها به عنوان یک عامل تشویقی و ابزاری برای توسعه کیفیت در کشور مورد توجه جدی است.
وی ضمن اشاره به تدوین مدل نوین جایزه ملی کیفیت ایران منطبق با نیازهای کشور افزود: در مدل نوین جایزه ملی کیفیت، متقاضیان در 10 گروه براساس طبقه بندی سازمان ملل مورد ارزیابی قرار می گیرند تا بتوانند پس از ارزیابی های مورد نظر تندیس طلایی، نقره ای و برنز و تقدیرنامه اشتهار به کیفیت در سطوح یک، دو و سه ستاره و اهتمام به کیفیت را دریافت کنند.


 

نظر شما