موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

ستاره آرژانتینی پرافتخارترین بازیکن تاریخ شد؛ شب رویایی مسی در زوریخ!

روزنامه کیهان چهارشنبه 2 دی 1388- شماره 19542
 

ستاره آرژانتینی بارسلونا عنوان بهترین بازیکن جهان را نیز از آن خود کرد تا جامی در سال 2009 نباشد که دست وی به آن نرسیده باشد!
لیونل مسی توانست پس از 12 ماه درخشش جایزه برترین بازیکن سال 2009 جهان را کسب کند.
مسی که در سالن فیفای زوریخ به عنوان برترین بازیکن فیفا برگزیده شد، در صحبت هایی در این باره گفت: اکنون در اوج موفقیت هستیم و نمی توان به موفقیتی بیش از این دست یافت.
مسی عنوان برترین بازیکن یوفا، برترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و توپ طلای سال 2009 را نیز مال خود کرده بود و با کسب عنوان برترین بازیکن سال 2009 فیفا کلکسیون عناوین فردی اش را کامل نمود.
موفقیت های فردی و تیمی مسی در حقیقت امسال را پرافتخارترین سال فوتبال وی رقم زد و بدین ترتیب می توان او را افتخارآفرین ترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال دانست.
نکونام هم به مسی رأی داد
اما سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در انتخاب بهترین بازیکن سال 2009 فیفا به کاکا، ستاره برزیلی تیم رئال مادرید رأی داد.
همه ساله بهترین بازیکن فوتبال جهان با انتخاب سرمربیان و کاپیتان های تیم های ملی برگزیده می شود. امسال نیز افشین قطبی و جواد نکونام در این نظرسنجی شرکت کردند و به ستاره های فوتبال جهان رأی دادند.افشین قطبی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در نظرسنجی برای انتخاب بازیکن سال 2009 فوتبال جهان به ترتیب به کاکا، ژاوی و مسی رأی داده و جواد نکونام نیز به ترتیب مسی، کاکا و کریستیانو رونالدو را برگزیده است.
همچنین علی دایی آقای گل فوتبال جهان و سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان به دعوت سپ بلاتر در مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال جهان (2009) حضور داشت. وی امشب سوئیس را به مقصد ایران ترک خواهد کرد.
جایزه برترین گل به رونالدو رسید
در همین مراسم ستاره پرتغالی توانست جایزه برترین گل سال 2009 فیفا را به خاطر گلی که با پیراهن منچستریونایتد در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه پورتو کرد، به دست آورد.
هر چند که کریستیانو رونالدو نتوانست عنوان برترین بازیکن سال را به خود اختصاص دهد اما در نهایت دست خالی سالن زوریخ را ترک نکرد. این ستاره اولین بازیکنی است که توانست جایزه پوشکاش را کسب کند.
کریستیانو رونالدو به خاطر گلی که با پیراهن منچستریونایتد وارد دروازه پورتو کرد، جایزه زننده زیباترین گل سال را به ویترین افتخارات خود افزود. بدین ترتیب ستاره پرتغالی رئال این جایزه را از همسر بازیکن درگذشته مجارستان (پوشکاش) و ژرژ وآ، ستاره سابق باشگاه میلان دریافت کرد.
معرفی تیم منتخب فیفا
در زوریخ تیم 11 نفره منتخب فیفا نیز اعلام شد.
بیش از 50 هزار فوتبالیست حرفه ای از سراسر دنیا در این نظرسنجی شرکت کردند تا 11 بازیکن برتر یا همان تیم سال فیفا در 12 ماه اخیر را برگزینند. رقابت بسیار حساسی در این زمینه وجود داشت و در پایان فهرست نهایی اعلام شد. تمامی بازیکنان حاضر در ترکیب تیم 11 نفره برگزیده فیفا، از بازیکنان شاغل در لیگ برتر و لالیگا هستند.
ایکر کاسیاس که سال گذشته نیز دروازه بان تیم منتخب فیفا بود، بار دیگر در فهرست منتخب این تیم در سال 2009 قرار گرفت. جان تری، ژاوی و لیونل مسی نیز همراه با کریس رونالدو و استیون جرارد برای دومین سال متوالی در این فهرست قرار گرفتند. بازیکنانی که برای اولین بار در فهرست 11 بازیکن برتر سال فیفا قرار گرفتند عبارتند از دانی آلوس، پاتریس اورا و نمانیا ویدیچ.
ترکیب 11 نفره تیم منتخب سال 2009 فیفا عبارت است از: ایکر کاسیاس (رئال مادرید)، دانی آلوس (بارسلونا)، جان تری (چلسی)، نمانیا ویدیچ (منچستریونایتد)، پاتریس اورا(منچستریونایتد)، ژاوی (بارسلونا)، آندرس اینیستا (بارسلونا)، استیون جرارد (لیورپول)، لیونل مسی (بارسلونا)، کریس رونالدو (رئال مادرید) و فرناندو تورس (لیورپول)
در پایان این مراسم «مارتا»ی برزیلی، جایزه برترین بازیکن زن سال 2009 جهان را از آن خود کرد.


    
 

نظر شما