موضوع : نمایه مطبوعات | کیهان

مشعل ، احداث دیوار فولادی را جنگ جدید اسرائیل علیه مقاومت دانست

روزنامه کیهان چهارشنبه 2 دی 1388- شماره 19542

 

خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس گفت، احداث دیوار فولادی در مرزهای نوار غزه با مصر به منزله جنگ جدید علیه مقاومت و باریکه غزه است.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، خالد مشعل طی اظهاراتی در یک گفت وگوی تلویزیونی تصریح کرد، پیروزی مقاومت در جنگ 22 روزه برای کسانی که چشم امید به شکست آن داشتند خوشایند نبود به همین دلیل سعی در تشدید محاصره علیه مقاومت دارند که این بار هم مقاومت نشان خواهد داد که سربلندتر از میدان مبارزه بیرون خواهد آمد.شیخ عبدالمجید زندانی رئیس جامعه الایمان در واکنش به احداث این دیوار گفت، انگیزه مصر از ساخت این دیوار چیست؟ چه کسی به مسلمان این اجازه را داده است که در محاصره برادر مسلمانش مشارکت داشته باشد.
وی ضمن محکوم کردن اقدام مصر از کشورهای عربی و اسلامی خواست در مقابل این خیانت ساکت ننشینند و به یاری مردم مظلوم غزه بشتابند.
منصور بریک از رهبران جنبش حماس نیز اظهار داشت: بسی مایه تعجب و شگفتی است که جرج گالووی و همراهان وی از دوردست ها با تحمل مشکلات راه و مسافرت برای کمک به غزه و رساندن کمک های غذایی و دارویی به ساکنان محاصره شده این منطقه به آن سفر می کنند، اما دولت های عربی منتظر قطعنامه های شورای امنیت برای لغو محاصره غزه هستند.
وی افزود، ملت فلسطین هیچ خطری را متوجه مرزهای مشترک با مصر و یا هیچ کشور دیگری نمی کند، بلکه دشمن مشترک همه ما رژیم صهیونیستی است که ضمن یهودی سازی قدس و حفاری در زیر مسجدالاقصی، اقدام به تخریب منازل اهالی بیت المقدس و بازداشت مبارزان گروه های مقاومت می کند.
در همین رابطه روزنامه آمریکایی لس آنجلس تایمز نیز اعلام کرد که قاهره با احداث دیوار فولادی سعی در تضعیف حماس و جلب رضایت تل آویو دارد.
گفتنی است صدها تن از شهروندان فلسطینی روز دوشنبه در تظاهرات گسترده ای که به دعوت حماس برگزار شد نسبت به ساخت دیوار فولادی از سوی دولت مصر اعتراض کردند.
در این تظاهرات که در نزدیکی گذرگاه مرزی صلاح الدین برگزار شد مردم غزه از دولت مصر خواستند که شریک محاصره مردم غزه نباشند.
آنها همچنین از کشورها و سازمان های عربی نیز خواستند تا از حالت سکوت خود خارج شده و مسئولیت خود را در پایان دادن به محاصره غزه و باز کردن گذرگاه رفح بپذیرند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین با سردادن شعارهایی اظهارات و توجیهات اخیر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در حمایت از ساخت این دیوار را محکوم کردند.
عباس در اظهاراتی مدعی شده بود که ساخت این دیوار موضوعی داخلی است و مصر حق دارد که حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود را تثبیت کند.
«سامی ابوزهری» سخنگوی حماس در سخنانی در این تظاهرات اظهارات اخیر عباس را دلیلی دیگر بر دست داشتن وی در محاصره نوار غزه و دشمنی و تحریک وی علیه مردم این منطقه دانست.
وی تشدید محاصره غزه از سوی مصر را باعث آسیب زدن به ملت فلسطین دانست و با نامگذاری دیوار فولادی به نام «دیوار مرگ» ساخت آن راغیر قابل توجیه خواند.
این مقام حماس با اشاره به اینکه ملت فلسطین ساخت این دیوار را که بزودی به پایان خواهد رسید، پیگیری می کند، خواستار توجه عربی به مسئولیت اخلاقی، دینی، قومی و انسانی خود در قبال مردم غزه شد.
ابوزهری خواستار توقف ساخت این دیوار شد و تأکید کرد که این دیوار ساکنان منطقه را در تنگنای بیشتری قرار می دهد و یک مصیبت حقیقی برای غزه ایجاد می کند.
از سوی دیگر دولت قاهره با درخواست صدها فعال صلح مصری و خارجی از 42 کشور جهان برای برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز از قاهره در مرزهای این کشور با نوار غزه مخالفت کرد.
این راهپیمایی قرار است هفته آینده همزمان با اولین سالگرد آغاز جنگ 22 روزه اسرائیل علیه مردم نوار غزه برگزار شود.
گزارش جدید درباره قاچاق اعضای بدن فلسطینیان
خبرنگار سوئدی افشا کننده جنایات رژیم صهیونیستی گزارش جدیدی درباره قاچاق اعضای پیکر شهیدان فلسطینی تهیه کرد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، دونالد بوستروم خبرنگار سوئدی که پیش از این مقاله ای درباره سرقت اعضای بدن شهیدان فلسطینی در روزنامه آفتون بلادت منتشر کرده بود گفت، من گزارش جدیدی را در این باره تهیه کرده ام که مبتنی بر اسناد جدیدی است.
وی افزود، آنچه که اتفاق افتاده یک رسوایی بزرگ است که مستلزم انجام تحقیقات برای روشن شدن این مسئله، تعداد قربانیان و اینکه چه اعضایی از آنها قاچاق شده، است.
بوستروم ضمن اینکه خواستار مجازات عاملان این جنایت شد تصریح کرد، وزیر بهداشت اسرائیل نیز گزارشی را تهیه کرده است که در آن تأکید کرده اعضای بدن فلسطینی ها در آورده شده است.
در همین رابطه مجمع اسیران و آزاد شدگان فلسطین از مورد جدید قاچاق اعضای بدن شهیدان فلسطینی در سرزمین های اشغالی خبر داد.
این مجمع از قاچاق اعضای شهید فضل «عودعطیه شاهین»، فلسطینی 47 ساله و خارج کردن دو کلیه و قرنیه وی خبر داد.
براساس گزارش این مجمع، کالبد شکافی از بدن این شهید فلسطینی در مرکز ابوکبیر صورت گرفته است. خانواده این اسیر فلسطینی در هنگام شست وشوی پیکرش متوجه شدند که چشمانش خونریزی دارد. این مجمع رژیم صهیونیستی را مسئول درآوردن قرنیه ها، کلیه و دیگر اجزای بدن شهید فضل شاهین دانست.
وی گفت: این مورد برای اولین بار نیست که اتفاق می افتد؛ تمامی اسیرانی که در زمان اسارت در زندان های اسرائیل شهید شده اند اعضایشان درآورده شده است.
مجمع اسیران و آزاد شدگان فلسطین از احمد طیبی نماینده عرب کنست، سازمان های بین المللی و صلیب سرخ خواست بر رژیم صهیونیستی در زمینه قاچاق اعضای بدن اسیران و شهیدان فلسطینی و اعطای آنها به سربازان اسرائیلی فشار وارد کند.این مجمع تحویل جنایتکاران و عاملان قاچاق اعضای شهیدان و اسیران فلسطینی را به دادگاه های بین المللی و ملزم ساختن اسرائیل به انجام تعهداتش و اجرای قوانین و توافقنامه های بین المللی و انسانی به ویژه کنوانسیون چهارم ژنو خواستار شد.
سایت شبکه الجزیره نیز اعلام کرد: کابینه دولت حماس کمیته وزارتی را در خصوص تحقیق در زمینه قاچاق اعضای بدن شهیدان فلسطینی تشکیل داده است.
این در حالی است که دولت حماس برخی از سازمان های بین المللی از جمله صلیب سرخ را مسئول این مسأله دانسته است.
در همین رابطه یک پزشک صهیونیست نیز اذعان کرد که فلسطینیان را با هدف سرقت اعضای بدن آنها می کشتیم.
«یهودا هیس» که مدیر سابق مأسسه پزشکی قانونی ابوکبیر بود اظهار داشت، ما به جمع آوری اعضای بدن فلسطینیان اقدام می کردیم و هیچ اجازه ای از خانواده های قربانیان نمی گرفتیم.
سایر رویدادها
¤ رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد در ازای آزادی 450 نفر از زندانیان فلسطینی، شالیت آزاد شود.
¤ هیئت حماس به ریاست خالد مشعل در راستای سفر دوره ای خود به کشورهای عربی و اسلامی وارد شهر طرابلس پایتخت لیبی شد.
¤ 16 گروه حقوق بشری با انتشار گزارشی مشترک اعلام کردند که مجامع بین المللی شریک جرم اسرائیل هستند و به مردم غزه خیانت کرده اند.
¤ دبیر کل اتحادیه عرب گفت، نداشتن نقش مأثر از سوی سازمان ملل باعث نرسیدن به توافق در خاورمیانه است.
¤ مبارزان گروه های مقاومت فلسطین با گروهی از نظامیان صهیونیست که در حال پیشروی به شمال نوار غزه بودند درگیر شدند.

 


    

نظر شما