جان وارنوک هینکلی جونیور
موضوع : دانشنامه | ج

جان وارنوک هینکلی جونیور

جان وارنوک هینکلی جونیور (زاده ۱۷ مه ۱۹۵۵) یک قاتل محکوم آمریکایی است که به دلیل تلاش ناموفق برای ترور رئیس‌جمهور ایالات متحده رونالد ریگان در ۳۰ مارس ۱۹۸۱ در واشنگتن، دی.سی.، شناخته شده است. او همچنین به دلیل تلاش برای قتل چهار نفر دیگر که در آن روز با ریگان مجروح شدند، محکوم شد. هینکلی به ۳۰ سال حبس محکوم شد و در حال حاضر در زندان ایالتی ایالت مریلند در آناپولیس به سر می برد.

هینکلی در هینکلی، ماساچوست به دنیا آمد و در یک خانواده ثروتمند بزرگ شد. پدرش جان وارنوک هینکلی پدر، یک تاجر موفق بود و مادرش جانت وود هینکلی یک خانه دار بود. هینکلی یک کودک باهوش بود و در مدرسه عالی عمل کرد. او همچنین یک عکاس و فیلمبردار با استعداد بود.

هینکلی در سن ۱۹ سالگی به دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس رفت. او در آنجا به عنوان یک دانشجوی آزاد تحصیل کرد و در نهایت تحصیلات خود را رها کرد. پس از ترک دانشگاه، هینکلی به لس آنجلس نقل مکان کرد و به عنوان یک عکاس آزاد کار کرد.

هینکلی در سال ۱۹۷۶ با جودی فاستر، بازیگر جوان آشنا شد. هینکلی از فاستر مجذوب شد و با او شروع به قرار ملاقات کرد. با این حال، فاستر علاقه ای به هینکلی نداشت و به زودی رابطه آنها را قطع کرد.

هینکلی از جدایی از فاستر ویران شد. او شروع به تعقیب او کرد و نامه های زیادی برای او نوشت. او همچنین شروع به جمع آوری اسلحه و مهمات کرد.

در ۳۰ مارس ۱۹۸۱، هینکلی در خارج از هتل هیلتون واشنگتن دی.سی.، جایی که ریگان در حال سخنرانی بود، کمین کرد. هنگامی که ریگان از هتل خارج شد، هینکلی به او شلیک کرد. ریگان و سه نفر دیگر مجروح شدند.

هینکلی پس از تیراندازی دستگیر شد و به محاکمه رفت. او به سه فقره اقدام به قتل محکوم شد و به ۳۰ سال حبس محکوم شد.

هینکلی در حال حاضر در زندان ایالتی ایالت مریلند در آناپولیس به سر می برد. او در سال ۲۰۱۶ برای آزادی مشروط درخواست داد، اما درخواست او رد شد. او برای آزادی مشروط دوباره در سال ۲۰۲۳ درخواست خواهد کرد.

نظر شما