اطلاعاتی درباره فیلم کمدی Ocean’s 8
موضوع : فرهنگ | سینما و تئاتر

اطلاعاتی درباره فیلم کمدی Ocean’s 8

فیلم Ocean’s 8 یک فیلم کمدی سرقت آمریکایی محصول سال ۲۰۱۸ به کارگردانی گری گالری است. این فیلم دنباله‌ای بر فیلم Ocean’s Eleven (۲۰۰۰)، Ocean’s Twelve (۲۰۰۴) و Ocean’s Thirteen (۲۰۰۷) است و داستان یک گروه از زنان دزد را روایت می‌کند که قصد دارند الماس گران‌قیمتی را از مراسم Met Gala در موزه متروپولیتن هنر در نیویورک City.
در این فیلم، ساندرا بولاک در نقش Debbie Ocean، خواهر دنی اوشن، نقش اصلی را بازی می‌کند. او پس از پنج سال از زندان آزاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد یک سرقت بزرگ را با یک گروه از زنان دزد برنامه‌ریزی کند. این گروه شامل لوسی لیو، کتی هادسن، ریحانا، آنا د آرماس، امیلیا کلارک، میندی کالینگ و سارا پلسون است.
فیلم Ocean’s 8 در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸ در ایالات متحده اکران شد و با استقبال مثبت منتقدان و تماشاگران روبرو شد. این فیلم بیش از ۳۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد و نامزد دریافت دو جایزه اسکار شد.
داستان فیلم
داستان فیلم Ocean’s 8 با آزادی Debbie Ocean از زندان آغاز می‌شود. او پس از پنج سال از زندان آزاد می‌شود و تصمیم می‌گیرد یک سرقت بزرگ را با یک گروه از زنان دزد برنامه‌ریزی کند. این گروه شامل لوسی لیو، کتی هادسن، ریحانا، آنا د آرماس، امیلیا کلارک، میندی کالینگ و سارا پلسون است.
هدف Debbie Ocean سرقت الماس گران‌قیمتی از مراسم Met Gala در موزه متروپولیتن هنر در نیویورک City است. این الماس توسط یک تاجر معروف به نام کلاوس وینتر (ویلم دفو) خریداری شده است. Debbie Ocean برای انجام این سرقت، نقشه‌ای دقیق را طراحی می‌کند. او از مهارت‌های هر یک از اعضای گروه خود استفاده می‌کند تا بتواند این سرقت را با موفقیت انجام دهد.
سرانجام، روز مراسم Met Gala فرا می‌رسد. Debbie Ocean و گروهش با موفقیت این سرقت را انجام می‌دهند و الماس گران‌قیمت را به سرقت می‌برند. اما آنها متوجه می‌شوند که در این سرقت، کسی به آنها خیانت کرده است.
Debbie Ocean باید قبل از اینکه پلیس او را دستگیر کند، خیانتکار را پیدا کند. او با کمک دوستانش، موفق می‌شود خیانتکار را پیدا کند و انتقام خود را از او بگیرد.
بازیگران

ساندرا بولاک در نقش Debbie Ocean
لوسی لیو در نقش Nine Ball
کتی هادسن در نقش Lou
ریحانا در نقش Nine Ball
آنا د آرماس در نقش Catalina
امیلیا کلارک در نقش Rose
میندی کالینگ در نقش Amita
سارا پلسون در نقش Tammy
 

جوایز

نامزد دریافت دو جایزه اسکار برای بهترین طراحی لباس و بهترین طراحی صحنه
برنده جایزه بهترین فیلم کمدی از انجمن منتقدان فیلم نیویورک
برنده جایزه بهترین فیلم کمدی از انجمن ملی منتقدان فیلم

نقد فیلم
فیلم Ocean’s 8 با استقبال مثبت منتقدان روبرو شد. منتقدان بازی بازیگران، فیلمنامه و کارگردانی فیلم را تحسین کردند.
وب‌سایت راتن تومیتوز به فیلم امتیاز ۹۱ درصد داد و در جمع‌بندی خود نوشت: «Ocean’s 8 یک سرقت سرگرم‌کننده و پر زرق و برق است که با بازی‌های عالی بازیگرانش، به ویژه ساندرا بولاک، درخشش می‌یابد.»
وب‌سایت متاکریتیک به فیلم امتیاز ۶۵ از ۱۰۰ داد و در جمع‌بندی خود نوشت: «Ocean’s 8 یک سرگرمی خوب است که با بازی‌های عالی بازیگرانش، به ویژه ساندرا بولاک، درخشش می‌یابد.»

نظر شما